Leta i den här bloggen

torsdag, mars 26, 2009

Tiden går fort när man är lycklig brukar det heta..

Nu har tiden rullat iväg och jag har inte hunnit uppdatera på jättelänge! Detta var i och för sig min första och största farhåga inför bloggandet. När skulle jag hinna skriva?!

Hursomhelst, nu gäller det att vara effektiv medan jag har en stund.

Sen sist har det ju hänt en del, och eftersom jag inte har varit flitig och antecknat skriver jag nu det som först ploppar upp.

Jag besökte Malmö kommunhus och fick chansen att visa upp vårt intranät i Båstad inför deltagare ur intranätgruppen i Skåne. Intressant att få delge mitt arbete med likasinnande. Som står inför samma bekymmer och utmaningar tekniskt som informationsmässigt. På nåt vis kändes det ändå som att det var ett litet kvitto på att jag är på rätt väg. Ett intranät som till viss del engagerar den enskilde användaren. Ett intranät som uppmanar till dialog i projektplatsen och där man också kan utföra bokningar av olika slag - utan att behöva använda 3 olika system.

Vi har fortfarande lång väg kvar, vi har ett arbetsrum på intranätet nu som är döpt till Intranätutveckling, och där är "Att göra-listan" ganska lång. Som jag berättade för Malmögruppen så är jag lyckligt lottad med att ha en IT-tekniker till mitt förfogande 1 dag i veckan och han har precis fått gå en EPiServer utvecklarutbildning! Så nu kan vi utveckla egna grejor till viss del utan att vara helt uppbundna till leverantörer. Yihoo!

1 kommentar:

  1. Tänk när Ängelholm har kommit bara hälften så långt... That'll be the day! Hoppas du kan vara med oss då, Rebecka!

    SvaraRadera