Leta i den här bloggen

fredag, april 24, 2009

Gemensam kommunstruktur och projektledning

Jag har varit i Vellinge kommun där vi träffades om strukturen på kommuners webbplatser. Strukturgruppen har länge jobbat för en gemensam struktur, men nu har Funkanu.se snappat upp idén och lanserar det som ett kommunprojekt som man får köpa sig in i... lyckligtvis har KFSK tagit "anmälningskostnaden" i detta så att alla vi i Skåne kan delta utan egen kostnad. 

Idén är super tycker jag personligen. Hur många flyttar/byter inte arbetsplats inom våra skånska kommungränser? Kan vi sen applicera det till alla svenska kommuner, så är det ju great!

Jag har föregått med gott exemepel när vi nu lanserar engelholm.se 2.0 i mitten av maj. Vi har strikt följt denna väl undersökta struktur till punkt och pricka, så långt det är applicerbart i vår verksamhet. 

Jag hoppas att fler kommuner kan ställa om till detta, det förenklar för besökaren men även våra anställda som säkert letar information på "grannens" webbplats emellanåt.

Jag har också varit på de två introduktionsdagarna i min projektledarutbildning med RightManagement i Malmö. Mycket givande! Jag ska bli bättre på att dokumentera, det har jag känt i nästan alla projekt som jag har lett. Dels för att det är så bra att kunna luta sig tillbaka på ett direktiv eller peka på en aktivitetsplan när det blåser lite om öronen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar