Leta i den här bloggen

måndag, januari 12, 2009

MÅNDAG ...

nu är julen utstädad på riktigt! 100 tals mejl att gå igenom och otaliga oeffektiva möten gör att jag bara vill stänga in mig på mitt rum (som har glasvägg... mutter) och jobba undan ordentligt! Jag borde nästan ändra mina arbetstimmar, så att jag börjar senare och slutar senare, på det viset hade jag fått lite arbetsro när andra gått för dagen.

I övrigt så har jag hunnit skriva ett inlägg på intranätbloggen som Jesper Bylund driver. Vi ska träffas den 25 januari och utbyta erfarenheter. Kanske att jag där ska visa mitt projekt i Båstad och hur jag har tänkt på min arbetsplats intranät.

Trelleborgs kommun/turismverksamhet kommunicerar ut ett erbjudande från NetRelations om en gemensam Telluslösning. Tellus som är norskt och lite gammeldags i sitt system. Vore kanske bra att komma ifrån det gamla och fokusera  på tillgängliga webbar rakt igenom oavsett om det är tredjepartsprogram och system. Leverantörer får se till att börja anpassa sig efter kommunerna, som jag märker blir bättre och bättre på att ställa krav.  Det är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar