Leta i den här bloggen

fredag, januari 09, 2009

Stackars vår nya informatör. Hennes nya konto till datorn hade blivit klumpigt upplagt av helpdesken i Malmö. Hennes hemmamapp låg på TK och storage på Kultur o fritid?! Inte konstigt att det blev fel när hon skulle börja jobba. Jag ringde direkt till vår lokala helpdesksnubbe som juste nog fixade till det fast det är fredagkväll. (skyldig honom en öl vid tillfälle) 

Idag har jag fått 350 tusen kronor på olika fakturor attesterade. Jag och mitt projekt här ligger under kommunstyrelsen. Hon tittade inte ens på dem, "jag utgår från att du sköter ditt jobb" :)

Nu är alla huvudingångar på engelholm.se taggade med spårningskod till Analytics. Så kan vi få lite koll hur vår besöksstatistik ser ut nu innan vi lanserar en ny fräsch sajt.

Idag har jag dessutom fått veta att kommunstyrelsens mål för nya engelholm.se är att 95% av alla besökare ska vara nöjda. 95% ???? Var sjutton hittade de den siffran? Wish me luck. Om det hade varit omvänt dvs 59% så hade det varit bättre... men men jag siktar på Saturnus så når jag kanske månen, och det är ju inte så illa i sig.

Nu ska jag försöka hålla fredagskväll.... det är ju LET'S DANCE premiär!! Det enda som jag o min sambo faktiskt följer tillsammans!! 

1 kommentar:

  1. Siffran 95& känns inte vidare seriöst framtagen och jag undrar verkligen hur dom tänkte i detta fall. Och är det 95% av de vi frågar i en nöjd-kundenkät eller är det av de som kommer att vara inne på webbplatsen eller är det 95& av Sveriges vuxna befolkning?
    Rebecka, om du får fram lite fakta om detta, så är jag idel öra!

    SvaraRadera